7 svarbiausios motyvacijos priemonės, kurias pateikia darbuotojai

7 svarbiausios motyvacijos priemonės, kurias pateikia darbuotojai

Šiandien vis dažniau ir garsiau kalbama apie darbuotojų motyvacijos bei įsitraukimo į darbą svarbą įmonei. Sunku pasakyti, kur yra didžioji šio susidomėjimo priežastis – didėjanti emigracija, mažėjantis specialistų skaičius darbo rinkoje ar stiprėjantis vakarietiškas požiūris į personalo valdymą.

2012 m. pavasarį klausėme darbdavių, kas, jų manymu, motyvuoja darbuotojus dirbti įmonėse. Tuomet gavome labai įvairių atsakymų, tačiau didžioji dauguma įmonių vadovų teigė, kad visgi materialinės motyvavimo priemonės yra pačios veiksmingiausios ir todėl dažniausiai taikomos. Antrojoje vietoje, darbdavių teigimu, liko toks darbuotojus motyvuojantis veiksnys kaip – tobulėjimo galimybės įmonėje; trečiojoje – įdomus darbo pobūdis; ketvirtojoje – šilti santykiai kolektyve; penktojoje – karjeros galimybės.

Nesinorėjo matyti tik vienos medalio pusės, todėl, 2012m. rudenį, paklausėme ir įmonėse dirbančių žmonių – ką jie mano apie motyvaciją ir kokie motyvacijos veiksniai yra svarbūs jiems patiems. Tiesa sakant, gauti rezultatai nenustebino, o tik patvirtino, kad dabartinėmis ekonomikos sąlygomis materialinis skatinimas užėmė 1-ąją vietą. Tačiau, kiti veiksniai yra nemažiau svarbūs.

Apklausos metu darbuotojų „teismui“ pateikę motyvuojančius veiksnius ir paprašę juos įvertinti svarbos tvarka, gavome tokį rezultatą:

  1. Materialinis skatinimas
  2. Tobulėjimo galimybės įmonėje
  3. Karjeros galimybės
  4. Įdomus darbo pobūdis
  5. Pripažinimas ir pagyrimai
  6. Lankstus valdymo stilius
  7. Šilti santykiai kolektyve

Kaip parodė apklausa darbuotojai ir darbdaviai, kai kuriuos motyvuojančius veiksnius mato skirtingai, todėl darbdaviams tiesiog reiktų savęs paklausti – Kas iš tiesų motyvuoja darbuotojus?

Gera žinia yra ta, kad rasti atsakymus į šiuos klausimus nėra sunku, kai įmonėje yra atliekami veiklos vertinimo pokalbiai, darbuotojų pasitenkinimo tyrimai padedantys išsiaiškinti darbuotojų lūkesčius, aptarti jiems rūpimus klausimus. Gaudami grįžtamąją informaciją iš darbuotojų, vadovai efektyviau planuoja tolimesnę darbuotojų veiklą, kelia jiems tikslus ar formuluoja užduotis, bei tikslingai organizuoja įvairius mokymus.

Remiantis tokių tyrimų ar veiklos vertinimo pokalbių rezultatais labai nesunku gerinti vidinę komunikaciją įmonėje, kurti ir diegti naujas ar tobulinti jau esamas motyvacijos sistemas. Didesnis ir individualus vadovų dėmesys darbuotojams grįžta darbuotojų lojalumu ir atsidavimu įmonei, o tai ne tik sumažina darbuotojų kaitą, bet darbuotojai tampa įmonės veidu ir ambasadoriais už įmonės ribų.

Nepraraskite darbuotojų tik todėl, kad Jums atrodo jog jie yra visiškai patenkinti dirbdami įmonėje, nes jų darbo užmokestis yra didesnis už rinkoje mokamą vidurkį, arba todėl, kad jie garsiai nekalba ir kiekvieną dieną neateina Jums pasiskųsti, kad, pavyzdžiui, darbo vietoje šalta. Sumokėti darbuotojui už atliktą darbą, leisti jam važinėti tarnybiniu automobiliu ar sukurti saugią ir jaukią darbo aplinką yra tik dalis svarbių motyvacijos veiksnių, kurie per trumpą laiką tampa ne motyvuojančiais veiksniais, o savaime suprantamais dalykais.

Laukiame Jūsų komentarų ir atsiliepimų, kaip Jūsų įmonėje yra motyvuojami darbuotojai, kokios priemonės dažniausiai taikomos ir kiek jos pasiteisina arba nepasiteisina.

Taip pat, kviečiame susipažinti su Contactus parengtu ir rekomenduojamu „Darbuotojų pasitenkinimo įmone ir darbu tyrimu“. Palikite komentarą arba rašykite el.paštu info@contactus.lt ir mes Jums atsiųsime šį tyrimą.

Dalintis: